مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 21:252023-06-25پزشكي

شهروندان گوشت قرمز را از مراکز مورد تایید دامپزشکی خریداری کنند


مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: شهروندان به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری خطرناک تب کریمه کنگو بخصوص در آستانه عید قربان، گوشت قرمز مورد نیاز را از مراکز تحت نظارت و مورد تایید دامپزشکی خریداری کرده و به وجود مهر دامپزشکی بر روی لاشه ها دقت کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه،  سید امید خلیل زاده افزود: کشتار غیرمجاز و خارج از کشتارگاه بدون رعایت پوشش ایمنی و فروش گوشت آن یکی از نقاط حساس و خطرناک در انتقال این بیماری است.

وی اظهار کرد: در راستای جلوگیری از این کشتارهای غیرمجاز نشست ها و تعاملاتی با رییس کل دادگستری آذربایجان غربی و دادستان ارومیه انجام شده که بزودی نتایج آن اعلام می شود چرا که این موضوع تهدید علیه سلامتی جامعه است.

خلیل زاده ادامه داد: احتمال شیوع بیماری تب کِریمه کنگو با توجه به فرا رسیدن فصل گرما وجود دارد و لازم است شهروندان در این زمینه تدابیر لازم را بکار گیرند.

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این بیماری به وسیله کنه به انسان منتقل می شود، گفت: این نهاد در عید قربان جهت پیشگیری از انتقال عوامل بیماری زا مصمم است به صورت رایگان دام های قربانی شهروندان را در کشتارگاه ها کشتار کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهروندان گوشت قرمز را از مراکز مورد تایید دامپزشکی خریداری کنند

شهروندان گوشت قرمز را از مراکز مورد تایید دامپزشکی خریداری کنند