مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 15:302023-07-17اقتصادي

از ظرفیت تعامل اقتصادی با عراق، برای کشت فراسرزمینی استفاده کنیم


رییس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالین اقتصادی کشور با بیان این که 15 درصد از سهم صادراتی که می توانیم به کشورهای همسایه داشته باشیم عقب هستیم، - ایسنا/کرمانشاه رییس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالین اقتصادی کشور با بیان این که 15 درصد از سهم صادراتی که می توانیم به کشورهای همسایه داشته باشیم عقب هستیم، گفت: برخی از نقاط عراق خالی از جنس ایرانی است.

غلامرضا حسن پور، امروز(26 تیر) در نشست با فعالان اقتصادی کرمانشاه با اشاره به ظرفیت های اقتصادی ایران و با بیان اینکه در شرایط کنونی کشور تنها صادرات نفس ما را باز می کند، گفت: اما متاسفانه آنطور که باید از ظرفیت های صادراتی استفاده نکرده ایم.

وی با اشاره به وجود حدود 600 هزار واحد صنفی تولیدی در کشور، خاطرنشان کرد: این واحدها در کنار واحدهای تولیدی بزرگ می توانند سهم قابل توجهی از تامین نیاز بازار کشورهای همسایه را بر عهده بگیرند، اما از ظرفیت آنها نیز استفاده نشده است.

حسن پور از جمعیت حدود 600 میلیون نفری 15 کشور همسایه ایران یاد کرد که با حجم واردات سالانه 1655 میلیارد دلار بازاری قابل توجه در اطراف ایران ایجاد کرده و افزود: سهم ایران با این همه توانمندی اقتصادی از این بازارهای صادراتی باید سالانه حدود 281 میلیارد دلار یعنی نزدیک به 17 درصد باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از ظرفیت تعامل اقتصادی با عراق، برای کشت فراسرزمینی استفاده کنیم

از ظرفیت تعامل اقتصادی با عراق، برای کشت فراسرزمینی استفاده کنیم