مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 11:402023-07-07بين الملل

«احمد یاسین»، شهیدی که نام بنیانگذار حماس را زنده کرد


«احمد یاسین»، مجری عملیات استشهادی «کدومیم» که نام بنیانگذار جنبش حماس را به دوش می کشید، از نیروهای گردان «القسام» و فرزند یکی از مهم ترین نیروهای مقاومت در کرانه باختری بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره با انتشار گزارشی به معرفی احمد یاسین هلال غیظان ، جوان فلسطینی اهل روستای قبیا در غرب رام الله، که عملیات استشهادی کدومیم را انجام داد، پرداخت.

در ابتدای گزارش الجزیره آمده است: مرد جوان فلسطینب، احمد یاسین که نام بنیانگذار جنبش حماس، شیخ احمد یاسین را یدک می کِشد، چندان دور از این جنبش نبود.

پدرش در شهر قبیا به عنوان یکی از نیروهای معروف آن جنبش شناخته می شد و چندین بار در گذشته به دلیل وابستگی اش به حماس دستگیر شد.

عمه او که مادر شهید معتز الخواجا ، مجری عملیات استشهادی خیابان دیزنگوف تل آویو در ماه مارس گذشته است، در مصاحبه با الجزیره می گوید: احمد یاسین یکی از نزدیک ترین دوستان پسرش و همچون برادر او بوده و همیشه به دیدار او می آمده؛ این نزدیکی عاطفی باعث شده تا احمد پس از شهادت معتز بسیار تحت تاثیر قرار گیرد.

این مادر شهید در ادامه روایت می کند: آخرین باری که احمد یاسین به ملاقات من آمد، دو روز پیش بود که از من پرسید که آیا چیزی نیاز دارم یا خیر.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«احمد یاسین»، شهیدی که نام بنیانگذار حماس را زنده کرد

«احمد یاسین»، شهیدی که نام بنیانگذار حماس را زنده کرد