مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 11:002023-07-08بين الملل

استاندارد دوگانه غرب در برخورد با اعتراضات فرانسه


استاندارد دوگانه مسئولان، رسانه ها و شخصیت های غربی در خصوص تظاهرات مردم فرانسه ضد نژادپرستی و خشونت نیروهای پلیس اتفاق جدیدی نیست.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - مهر نوشت: در نقاط مختلف جهان برخی کلمات نمادین همچون حق اعتراض ، آزادی بیان ، منع خشونت و دادخواهی بار معنایی متفاوتی در میان دولت مردان اروپایی- آمریکا پیدا می کنند.

به عبارت دیگر سران دولت ها و رسانه های غربی با رویکردی عمل گرایانه و مبتنی بر استانداردهای دوگانه هنگامی که دامنه اعتراضات به کشورهای اروپایی و آمریکا کشیده می شود، امنیت دولت را در اولویت قرار داده و سیاست مبتنی بر کنترل تنش را دنبال می کنند.

در روی دیگر سکه اما هنگامی که کشورهای مستقل دچار نا آرامی می شوند، دولت های غربی به صورت یکپارچه سعی در تشدید تنش ها، تضعیف دولت قانونی و بهره برداری سیاسی- اقتصادی دارند.

به عبارت دیگر در نگاه نخبگان اروپایی بحران های داخلی و مسائل حقوق بشری در سایر نقاط جهان به مثابه ابزاری برای پیشبرد اهداف سیاست خارجی و تأمین حداکثری منافع ملی نگریسته می شود.

در جریان نا آرامی های اواخر تابستان و اوایل پاییز 1401 سران دولت های اروپایی ضمن حمایت یکپارچه از تداوم آشوب های داخلی ایران، خواستار اتحاد اپوزیسیون خارجی و داخلی برای انقلاب و براندازی نظام جمهوری اسلامی بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاندارد دوگانه غرب در برخورد با اعتراضات فرانسه

استاندارد دوگانه غرب در برخورد با اعتراضات فرانسه