مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 13:002023-07-03ورزشي

همیالیا نورد قمی عازم صعود به دومین قله مرتفع جهان شد


«علی سهرابی» هیمالیا نورد قمی برای صعود به قله لنین به عنوان دومین قله مرتفع جهان توسط رییس دانشگاه قم و برخی مسؤولان ورزشی این استان بدرقه شد.

- قم- علی سهرابی هیمالیا نورد قمی برای صعود به قله لنین به عنوان دومین قله مرتفع جهان توسط رییس دانشگاه قم و برخی مسؤولان ورزشی این استان بدرقه شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی سهرابی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران برگزار شد اظهار داشت: برای صعود به قله لنین در کشور قرقیزستان که دومین قله مرتفع جهان است اعزام می شوم.

وی که از کارکنان دانشگاه قم است افزود: قله لنین قله ای است که هفت هزار و 134 متر مربع ارتفاع دارد و در قله دمای بسیار پایینی داریم که سرمای منهای 40 درجه سانتیگراد دارد از این رو ورزشکار کوهنورد باید توان جسمانی خود را مدیریت کند.

این هیمالیا نورد قمی اظهار داشت: قله لنین در مرز تاجیکستان و قرقیزستان قرار دارد و صعود به آن نزدیک به 23 روز صعود طول می کشد.

وی بیان کرد: کوهنوردانی از کل کشور شامل تیم 10 نفری با عنوان تیم ایران به قله لنین صعود می کنند.

محمد علیمردانی معاون ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان قم نیز در این دیدار با تقدیر از این که دانشگاه قم اولویت و اهمیت خوبی برای ورزش قائل است گفت: صعود علی سهرابی به قله لنین در قرقیزستان افتخار بزرگی نصیب دانشگاه قم، استان قم و کل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همیالیا نورد قمی عازم صعود به دومین قله مرتفع جهان شد

همیالیا نورد قمی عازم صعود به دومین قله مرتفع جهان شد