مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 14:052023-06-27اجتماعي

نظارت 40 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی بر نذورات مردم در عید قربان


شهرکرد_مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: برای نظارت فراگیر و مؤثر بر نذورات مردم 40 تیم ثابت و سیار در روز عرفه و عید قربان در آماده باش کامل قرار می گیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد اسدی پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه عید قربان امسال با توجه به گرمای هوا و احتمال شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از حساسیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: 40 اکیپ ثابت و سیار در سطح استان فعال می شوند که کار آنها نظارت بر کشتارگاه ها در عید قربان است.

وی تصریح کرد: هماهنگی لازم با شهرداری ها در خصوص فعال بودن کشتارگاه ها در این ایام انجام شده و بازرسان دامپزشکی، سلامت دام ذبح شده در کشتارگاه را بررسی و اعلام می کنند.

اسدی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در خصوص بیماری تب کریمه کنگو در صدر اقدامات همکاران و رؤسای دامپزشکی شهرستان هاست گفت: مردم با توجه به خطر ابتلاء به تب خونریزی دهنده از مصرف گوشت کشتار شده خارج از کشتارگاه یا بدون تأیید بازرسان دامپزشکی خودداری کرده و گوشت قربانی را حتماً به مدت 24 ساعت در یخچال نگه داری و سپس مصرف کنند.

وی خاطر نشان کرد: قصابان، زنان خانه دار و افرادی که با خردکردن گوشت سر و کار دارند حتماً از دستکش استفاده کرده و نکات ایمنی را رعایت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظارت 40 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی بر نذورات مردم در عید قربان

نظارت 40 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی بر نذورات مردم در عید قربان