مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 تیر 1402 ساعت 14:252023-06-29سياسي

صدای پای بمب های بی صدا؛ بیوتکنولوژی در خدمت زرادخانه ها


بیوتکنولوژی با سرعتی باورناپذیر در آزمایشگاه ها رشد می یابد و زمانی که سر از زرادخانه ها در می آورد، از وضعیت علم و فناوری سودمند به تهدیدی رعب آور برای آینده جوامع بشری تبدیل می شود.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: بیوتکنولوژی به عنوان یکی از پیشروترین حوزه های علمی، با سرعت رشدی خیره کننده بسیاری از دیگر حوزه های علمی را متحول کرده و همزمان معضلات جدی را نیز به دنبال داشته است.

سرعت رشد این حوزه که گفته می شود هر سال نسبت به سال قبل از آن جهشی 400 برابری دارد به شکلی است که تنها برای اهالی بیوتکنولوژی قابل لمس است و متخصصان و کنشگران سایر حوزه های علمی به سختی می توانند ترسیمی از این شتاب داشته باشند که حتی نزدیک به واقعیات بیوتکنولوژی باشد.

پیوند خوردن بیوتکنولوژی با فناوری های حاصل از پدیده جهانی شدن، اعم از ارتباطات و ترابری باعث شده تا این دسته از علوم نگرانی هایی جدی را در ارتباط با آینده بشری پدید آورد.

جنگ بیولوژیک چیست و تسلیحاتش چگونه است؟ در ارتباط با تهدیدات بیوتکنولوژیک برای جوامع بشری دو کلیدواژه اصلی مطرح است که اولی جنگ بیولوژیک است و دیگری تسلیحات بیولوژیک جنگ بیولوژیک به استفاده نظامی از عوامل میکروبی و دیگر عوامل بیولوژیکی اشاره دارد (از جمله باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها) یا سمومی که می توان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدای پای بمب های بی صدا؛ بیوتکنولوژی در خدمت زرادخانه ها

صدای پای بمب های بی صدا؛ بیوتکنولوژی در خدمت زرادخانه ها