مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 15:552023-07-18سياسي

تعیین پنج نقطه در کشور برای احداث نیروگاه اتمی


رییس سازمان انرژی اتمی در جلسه کارگروه توسعه نیروگاه های اتمی کشور گفت: تاکنون پنج نقطه در کشور برای احداث نیروگاه تعیین شده و اقدامات اولیه و مقدمات کار و بعضاً عملیات اجرایی آن و عقد قرارداد با صنایع داخلی انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، جلسه کارگروه توسعه نیروگاه های اتمی کشور ظهر امروز سه شنبه (27تیر) به ریاست محمد مخبر معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

معاون اول رییس جمهور در این جلسه از اهتمام جدی دولت برای احداث 20هزار مگاوات نیروگاه برق هسته ای خبر داد و گفت: لازم است در برنامه جامع احداث این نیروگاهها مدل تامین مالی آن نیز مشخص شود.

وی افزود: در مسیر احداث نیروگاههای هسته ای باید روند حرکت به نحوی باشد که به انتقال تکنولوژی و ارتقاء دانش فنی کشور منجر شود و به تدریج در فرایند تولید و در تمامی ابعاد و مراحل ساخت و مهندسی به سمت خودکفایی حرکت کنیم.

در این جلسه که وزیر نیرو و رییس کل بانک مرکزی و برخی مسئولان دستگاه های دیگر نیز حضور داشتند، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی گزارشی از اقدامات صورت گرفته نظیر مکان یابی، مطالعه، هماهنگی و تحقق الزامات احداث نیروگاه هسته ای ارائه کرد و گفت: تاکنون پنج نقطه در کشور برای احداث نیروگاه تعیین شده و اقدامات اولیه و مقدمات کار و بعضاً عملیات اجرایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعیین پنج نقطه در کشور برای احداث نیروگاه اتمی

تعیین پنج نقطه در کشور برای احداث نیروگاه اتمی