مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 14:502023-06-26سياسي

سازش در 7 پرونده قصاص در زنجان طی سال گذشته


با تلاش همکاران قضایی، شورای حل اختلاف، صلح یاران و ستاد صبر استان، طی سال 1401، 7 فقره پرونده قصاص منجر به سازش شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز دوشنبه در همایش شوراهای حل اختلاف استان که به مناسبت گرامی داشت هفته قوه قضاییه برگزار شد، گفت: رسیدگی به پرونده ها با مبنای صلح و سازش که پشتوانه دینی و فرهنگی دارد، یک تفکر خوب و ارزشمندی است و با تلاش شورای حل اختلاف استان شاهد توفیقات خوبی در این راستا هستیم.

وی با اشاره به فلسفه وجودی شوراهای حل اختلاف و ایجاد صلح و سازش بین طرفین، افزود: یکی از محوری ترین کارها در شوراهای حل اختلاف که در آداب القضا نیز آمده، فیصله دادن به نزاع و خاتمه دادن به اختلافات است؛ نه صرفاً صدور حکم که توجه به این امر اجر و پاداش اخروی نزد پروردگار دارد.

رییس کل دادگستری زنجان با بیان اینکه استان زنجان در سازش در پرونده ها حتی پرونده های مهم و سنگین موفق عمل کرده است، افزود: در سال گذشته تعداد 7 پرونده قتل منجر به سازش شد که اقدام ارزشمندی است.

وی از کاهش 12 درصدی ورودی پرونده ها به شورای حل اختلاف استان در سال 1401 خبر داد و گفت: 58 درصد پرونده ها در این نهاد سازش شده که نشان از تلاش و همت مضاعف اعضای شوراهای حل اختلاف وصلح یاران نسبت به این موضوع است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازش در 7 پرونده قصاص در زنجان طی سال گذشته

سازش در 7 پرونده قصاص در زنجان طی سال گذشته