مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 16:252023-07-01سياسي

سرنوشت تناسبی شدن انتخابات تهران چه خواهد شد


در گزارش پیش رو به روایت فراز و نشیب طرح تناسبی شدن انتخابات پرداخته ایم که با وجود تایید شورای نگهبان 2 بار از جانب هیات عالی نظارت مجمع تشخیص رد شد تا با اصرار نمایندگان این بار از هیات عالی نظارت خارج شده و به صحن مجمع برود.

- گروه سیاسی خبرگزاری فارس: با اصرار نمایندگان مجلس شورای اسلامی برمصوبه قبلی خود در ماده 53 طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، مبنی بر برگزاری انتخابات مجلس به صورت تناسبی در تهران، این بند از طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

در گزارش پیش رو به روایت فراز و نشیب طرح مذکور در ماه های اخیر و آخرین وضعیت این طرح، پرداخته ایم.

 طرحی که با وجود تایید شورای نگهبان دو بار از جانب هیات عالی نظارت مجمع تشخیص رد شد تا با اصرار نمایندگان این بار از هیات عالی نظارت خارج شده و به صحن مجمع برود.

انتخابات تناسبی به چه معناست؟ بر اساس مصوبه مجلس در طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، هر داوطلب تأیید صلاحیت شده فقط می تواند به صورت منفرد یا به عنوان عضوی از یک فهرست در انتخابات شرکت کند.

جزییات نحوه عضویت کاندیداها در فهرست ها، یک ماه قبل از زمان شروع تبلیغات توسط هیات اجرایی مرکزی تهیه و به روز می شود و ابلاغ آن برعهده وزیر کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرنوشت تناسبی شدن انتخابات تهران چه خواهد شد

سرنوشت تناسبی شدن انتخابات تهران چه خواهد شد