مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 14:102023-07-02پزشكي

چرا نوجوانان بیشتر در معرض استفاده از مواد مخدر قرار دارند؟


عواملی همچون افسردگی، اضطراب، استرس، پرخاشگری، شکست های عاطفی، سوگ ناشی از طلاق والدین، ناکامی ها، کم توجهی، کمبود عاطفی و تحقیرها می تواند در نزدیک شدن نوجوانان به اعتیاد مؤثر باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، چرا نوجوانی و جوانی سنی خطرناک برای آشنایی افراد با آسیب های اجتماعی خصوصاً مصرف مواد دخانی و مواد مخدر است؟ نوجوانان اگرچه به نظر توانایی درک و شهود کافی برای محافظت از خود در برابر مواد مخدر را دارند اما به دلیل ویژگی های شخصیتی و سنی در برابر آسیب اجتماعی اعتیاد بسیار آسیب پذیر هستند.

از همین رو اعتیاد کودکان و نوجوانان به دلایلی همچون غفلت والدین، به کار گماردن کودکان، اجبار کودکان به خرید و فروش مواد مخدر و حضور کودکان و نوجوانان در محله های آسیب پذیر اجتماعی از مصادیق کودک آزاری است.

اگرچه آمار دقیقی از میزان مصرف مواد مخدر در میان دانش آموزان کشور در دسترس نیست با این حال آن چیزی که مشخص است این است که مصرف مواد مخدر در میان دانش آموزان طی سال های اخیر افزایش یافته است.

روزگاری وقتی از حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش دولت دهم درباره تعداد دانش آموزان معتاد پرسیدند، جواب داده بود: دانش آموز معتاد؟ نداریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا نوجوانان بیشتر در معرض استفاده از مواد مخدر قرار دارند؟

چرا نوجوانان بیشتر در معرض استفاده از مواد مخدر قرار دارند؟