مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 07:152023-07-01سياسي

ریحان یزدی، خطیبی توانمند و آشنا به نسخ خطی بود


«سید ابوالفضل مدرس سعیدی ریحان یزدی» یکی از خطبای آشنا به نسخ خطی در شهر یزد بود که تا همین دهه های اخیر برای تبلیغ دین، سفرهای زیادی را به دعوت شیعیان هند و پاکستان، - ایسنا/یزد سید ابوالفضل مدرس سعیدی ریحان یزدی یکی از خطبای آشنا به نسخ خطی در شهر یزد بود که تا همین دهه های اخیر برای تبلیغ دین، سفرهای زیادی را به دعوت شیعیان هند و پاکستان، به این کشورها داشت.

حسین مسرّت محقق و پژوهشگر فرهنگ عامه ی یزد در گفت وگو با ایسنا راجع به وی که از مشاهیر معاصر یزد است، می گوید: سید ابوالفضل مدرس سعیدی ریحان یزدی فرزند سید محمّد، ملقب به ریحانی و متخلّص به سعیدی، در سال 1330 هجری قمری در شهر یزد و در خانوده ای که همگی اهل علم و سخنور، به دنیا آمد.

وی ادامه می دهد: سعیدی، علوم دینی را در مدرسه مصلی یزد آموخت و سپس مقدمات، سطح، فلسفه و تفسیر را نزد آیات سیداحمد مدرسی ، شیخ غلامرضا فقیه خراسانی ، سیدعلی محمد کازرونی و شیخ محمد تفتی فرا گرفت.

به گفته ی مسرت، وی از همان جوانی به واسطه این که طایفه مدرسی ها، همگی اهل شعر و شاعری بودند و آشنا و دارنده نسخه های خطی، او نیز علاقه ای وافر به این کار یافت و اندک اندک به گردآوری نسخه همّت گمارد.

این نویسنده و محقق حوزه فرهنگ یزد خاطرنشان می کند: زمانی چند برای تحصیل علوم حوزوی به قم رفت و در محضر آیات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریحان یزدی، خطیبی توانمند و آشنا به نسخ خطی بود

ریحان یزدی، خطیبی توانمند و آشنا به نسخ خطی بود