مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 18:502023-07-16اقتصادي

زنگنه: سازوکار تسویه بدهی دولت به بانک ها تعیین شد


سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: در مصوبه ای دولت را مکلف کردیم تا از طریق انتشار اوراقی که در دست بانک ها بلوکه شده و در طول 5 سال نقد می شود، - بدهی خود به بانک ها را تسویه کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محسن زنگنه در تشریح نشست عصر امروز (یکشنبه، 25 تیر ماه) کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: کمیسیون امروز مواد (9) و (10) لایحه برنامه هفتم توسعه را مورد بررسی قرار داد.

وی با بیان اینکه این مواد درباره عملیات بانکی و همچنین سیاست های پولی بود، ادامه داد: کمیسیون در ماده (9) این لایحه موادی را در خصوص افزایش نظارت بر مؤسسات بانکی و بازارهای غیرمتشکل مدنظر قرار داد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از جمله مهمترین مباحث در این بخش این بود که شرکت ها، مؤسسات یا نهادهای مالی تابعه یا وابسته به بانک ها مجاز به خرید سهام و سهامداری و بنگاه داری نخواهند بود و انجام هرگونه عملیات بانکی واسپاری ، لیزینگ، صرافی و مشارکت در تأسیس و فعالیت نهادهای مالی هم موکول به اخذ مجوز از بانک مرکزی شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با اشاره به مصوبات ماده (10) لایحه برنامه هفتم توسعه تأکید کرد: کمیسیون در این ماده تاکید کرد که بانک مرکزی به عنوان مرجع اصلی مهار تورم است، لذا بانک مرکزی موظف شد تا هر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگنه: سازوکار تسویه بدهی دولت به بانک ها تعیین شد

زنگنه: سازوکار تسویه بدهی دولت به بانک ها تعیین شد