مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 14:202023-07-03پزشكي

اولین موجود زنده ای که خواب را تجربه کرد!


در سرتاسر قلمرو حیوانات «خواب» امری بسیار متفاوت با آنچه انسان انجام می دهد، به نظر می رسد.

انسان ها هنگام خواب وارد حالت ناهشیاری خیال انگیز می شوند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرآنلاین، ما می دانیم که موجودات زنده دست کم از نیم میلیارد سال پیش شروع به خوابیدن کرده اند؛ اما دقیقا کدام گونه برای اولین بار چرت زدن را تجربه کرد؟  شرلی جکسون، نویسنده ی آمریکایی در سال 1959 در اولین خط از رمان ترسناک خود به نام شکار خانه هیل می نویسد: هیچ موجود زنده ای نمی تواند برای مدت طولانی در شرایط واقعیت مطلق، با سلامت روانی به حیات خود ادامه دهد.

حتی چکاوک ها و جیرجیرک ها نیز رویا می بینند.

جکسون خط بالا را نوشت تا خانه ی تسخیرشده ی داستانش را معرفی کند؛ جایی که مرز بین واقعیت و رویا همیشه محو بود، اما حق با او بود؛ اغلب موجودات زنده باید دست کم برای مدتی از واقعیت دور باشند تا بتوانند فعال و زنده باقی بمانند.

به نقل از وب سایت ساینتیفیک امریکن، در سرتاسر قلمرو حیوانات خواب امری بسیار متفاوت با آنچه انسان انجام می دهد، به نظر می رسد.

انسان ها هنگام خواب وارد حالت ناهشیاری خیال انگیز می شوند، دلفین ها بخش هایی از مغز خود را به صورت تکه تکه خاموش می کنند و پرندگان سینه بادکنکی بزرگ، در حال اوج گیری در هوا به خواب های کوتاه چندثانیه ای می رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین موجود زنده ای که خواب را تجربه کرد!

اولین موجود زنده ای که خواب را تجربه کرد!