مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 11:222023-07-05بين الملل

مزایای عضویت در شانگهای چیست؟


با پیوستن رسمی جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای در بیست و سومین نشست سران کشورهای عضو به میزبانی دهلی نو، پرچم جمهوری اسلامی ایران در کنار پرچم سایر کشورها در این سازمان به اهتزار درآمد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - جام جم نوشت: سازمان همکاری شانگهای با بهره مندی از سه میلیارد جمعیت، بیش از 20 درصد تولید ناخالص داخلی در عرصه جهانی، عضویت چهار قدرت هسته ای و دو عضو دائم شورای امنیت، تجربه ای منحصر به فرد برای کشورمان فراهم می کند؛ چراکه این سازمان بر پایه همکاری های امنیتی و سیاسی شکل گرفته و در طول سال های عمرش تلاش کرده این موضوع را دنبال کند، ولی در سال های اخیر و به خصوص بعد از تحریم روسیه و چین گرایش این سازمان به سمت همکاری های اقتصادی بیشتر شده است.

ایران، ظرفیت های بسیار خوب و گسترده ای در زمینه های اقتصادی، مسیر های مواصلاتی، کریدور ها، ترانزیت، انرژی، علم و فناوری و بهداشت و سلامت دارد و این ظرفیت ها می تواند به عنوان ارزش افزوده در این سازمان مطرح باشد و با توجه به نیاز به این ظرفیت ها، عضویت ایران می تواند در این سازمان تحول ایجاد کند.

سازمان مهم منطقه ای  نشست دیروز آخرین گام از روند عضویت کامل و رسمی و تمام عیار ایران در سازمان همکاری شانگهای بود و عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای یک منفعت دو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مزایای عضویت در شانگهای چیست؟

مزایای عضویت در شانگهای چیست؟