مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 10:302023-07-01بين الملل

اختلافات در آلمان درباره تولید جنگنده برای عربستان سعودی


به رغم فشار لندن به برلین، اعضای دولت ائتلافی آلمان درباره تولید جنگنده «یوروفایتر تایفون» برای عربستان سعودی اختلاف دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که خبرها از موافقت صدراعظم آلمان برای تولید جنگنده یوروفایترز تایفون برای عربستان سعودی حکایت دارد، اختلافات داخلی دولت ائتلافی آلمان با این موضوع خبرساز شده است.

فشارهای افکار عمومی درباره قتل جمال خاشقچی روزنامه منتقد عربستان سعودی از یک سو و جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن از سوی دیگر سبب شده بود، آلمان در سال 2018 فروش سلاح به عربستان سعودی را متوقف کند اما حالا خبرها از بحث ها در کابینه ائتلافی برلین برای تولید جنگنده برای ریاض حکایت دارد.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، روزنامه آلمانی ولت آم سونتاگ روز شنبه (امروز) گزارشی درباره اختلافات در دولت ائتلافی آلمان درباره موافقت این کشور با تولید جت های جنگنده برای عربستان سعودی منتشر کرد.

این روزنامه به نقل از برخی منابع مطلع که نخواستند نامشان فاش شود، خبر داده که اعضای دولت ائتلافی آلمان درباره اینکه آیا باید به فشار انگلیس تن داده و با تولید جت های جنگنده یوروفایتر تایفون برای عربستان سعودی موافقت کنند، اختلاف نظر دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلافات در آلمان درباره تولید جنگنده برای عربستان سعودی

اختلافات در آلمان درباره تولید جنگنده برای عربستان سعودی