مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 19:002023-07-02پزشكي

خطر ابتلا به تب مالت را جدی بگیرید!


مدیرگروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با توجه به شیوع بالای بیماری تب مالت در استان، گفت: این بیماری مشترک بین انسان و دام است که متاسفانه در سال های اخیر به ویژه سال گذشته و همینطور امسال شاهد افزایش آمار مبتلایان به آن هستیم.

- فلوریا انفرادی، مدیرگروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفت وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با توجه به شیوع بالای بیماری تب مالت در استان، اظهارکرد: این بیماری مشترک بین انسان و دام است که متاسفانه در سال های اخیر به ویژه سال گذشته و همینطور امسال شاهد افزایش آمار مبتلایان به آن هستیم.

وی گفت: با توجه به وجود تعداد زیاد دام در استان و قرارگیری در مسیر عشایری بروز بیماری تب مالت به یکی از معظلات بهداشتی استان تبدیل شده است.

مدیرگروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه بی توجهی به این بیماری منجر به ابتلای هر فردی در خانواده به تب مالت می شود، افزود: تب مالت بیماری تب دار عفونی است که با علائم درد عضلانی و اسکلتی، خستگی و تعریق شبانه بروز می کند.

این کارشناس مسئول با اشاره به اینکه بیماری تب مالت در دام علائم خاصی ندارد، ادامه داد: اما دام هایی که دچار سقط جنین می شوند به احتما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر ابتلا به تب مالت را جدی بگیرید!

خطر ابتلا به تب مالت را جدی بگیرید!