مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 11:452023-07-10بين الملل

بحران در فرانسه؛ تقاطع سیاست های راست گرایانه اجتماعی و اقتصادی


ریشه بحران اخیر در فرانسه در سیاست های اجتماعی دولت در تعمیق شکاف های اجتماعی و همین طور سیاست های اقتصادی به سود طبقه برخوردار بوده که اکنون تبدیل به بحرانی تمام عیار برای دولت ماکرون شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، اعتراضات اخیر فرانسه که از قتل جوان الجزایری الاصل در پاریس آغاز شد که حجم بالایی از خسارت را دربرداشته است.

زخمی شدن حدود هزار نفر، آتش سوزی 4 هزار خودرو و ساختمان و دستگیری بیش از 3 هزار نفر در کمتر از یک هفته  به خوبی نشان می دهد که فرانسه با چه حجمی از اعتراضات خیابانی مواجه شده است.

اعتراضات اخیر در پاریس برای بسیاری یادآور شورش های سال 2001 در لندن بود که آنهم از قتل جوانی سیاه پوست آغاز شد.

هرچند میزان خسارت های اعتراضات روزهای اخیر در پاریس از شورش محله تاتنهام بیشتر بوده لکن به نظر می آید که در هر دو مورد از این اعتراضات شباهت هایی وجود دارد.

برخی با اشاره به اینکه جوانان و نوجوانان نقش اصلی را در این اعتراضات دارند مدعی هستند که رواج شبکه های اجتماعی و بازی های کامپیوتری از دلایل تشدید این بحران سیاسی و امنیتی برای دولت فرانسه هستند.

این ایده بیشتر توسط دولت فرانسه بزرگنمایی می شود و شخص ماکرون هم در سخنرانی در واکنش به این اعتراضات از این مساله سخن گفت ولی بنظر می آید که تقلیل این اع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران در فرانسه؛ تقاطع سیاست های راست گرایانه اجتماعی و اقتصادی

بحران در فرانسه؛ تقاطع سیاست های راست گرایانه اجتماعی و اقتصادی