مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 12:592023-07-12سياسي

حضوری نویسی خوشنویسان کردستانی در محکومیت هتک حرمت به قرآن


جمعی از اساتید و خوش نویسان کردستانی در اعتراض به هتک حرمت صورت گرفته به ساحت مقدس قرآن کریم با حضور در مسجد شیخ محمدباقر غیاثی سنندج آیات قرآن را کتابت کردند.

- ایسنا/کردستان جمعی از اساتید و خوش نویسان کردستانی در اعتراض به هتک حرمت صورت گرفته به ساحت مقدس قرآن کریم با حضور در مسجد شیخ محمدباقر غیاثی سنندج آیات قرآن را کتابت کردند.

افشین آزادی سرپرست حوزه هنری استان کردستان، امروز در حاشیه حضوری نویسی خوشنویسان کردستانی در مسجد باقر غیاثی با قدردانی از تعهد و واکنش درست هنرمندان به اقدام مذبوحانه توهین به قرآن، معجزه جهان هستی و کتاب مقدس مسلمانان اظهار کرد: اینکه در لوای دروغین آزادی بیان کشورهای غربی به خود اجازه می دهند باورها و ارزش های دینی و اعتقادی میلیاردها انسان مسلمان را خدشه دار کنند حرکت تازه ای نیست و سابقه دیرینه ای دارد.

وی افزود: اینکه در روز عید سعید قربان و در مقابل یک مسجد چنین حرکت شنیعی را انجام دهند قابل اغماض و چشم پوشی نیست و بر هر مسلمان و انسان آزاده ای واجب است تا انزجار خود را نسبت به آن به هر نحو ممکن به نمایش بگذارد.

آزادی هنر خوشنویسی را هنری عجین شده با آموزه های قرآنی عنوان کرد و گفت: با مرور بر تاریخ خوشنویسی در می یابیم که خوشنویسی هنر تجسم کلام وحی بوده است و از صدر اسلام تاکنون رسال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضوری نویسی خوشنویسان کردستانی در محکومیت هتک حرمت به قرآن

حضوری نویسی خوشنویسان کردستانی در محکومیت هتک حرمت به قرآن