مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 14:052023-07-18بين الملل

حضور نادر زیردریایی هسته ای آمریکا در کره جنوبی


هم زمان با برگزاری نخستین نشست کارگروه مشترک واشنگتن و سئول درباره تهدید هسته ای کره شمالی، یک زیردریایی هسته ای آمریکا به کره جنوبی رفت.

- هم زمان با برگزاری نخستین نشست کارگروه مشترک واشنگتن و سئول درباره تهدید هسته ای کره شمالی، یک زیردریایی هسته ای آمریکا به کره جنوبی رفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کرت کمپبل، هماهنگ کننده امور هند-آرام کاخ سفید سفر کم سابقه این زیردریایی با قابلیت حمل موشک بالستیک هسته ای را تأیید کرد.

کمپبل که برای حضور در نخستین نشست گروه رایزنی هسته ای به کره جنوبی رفته، در یک نشست خبری در سئول گفت: همین حالا که ما اینجا هستیم، یک زیردریایی هسته ای آمریکایی در حال پهلوگرفتن در بندر بوسان است.

این نخستین پهلوگیری یک زیردریایی هسته ای آمریکا در دهه های اخیر است.

جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا و یون سوک یول، همتای او از کره جنوبی در دیدار خود درماه آوریل از تاسیس این گروه خبر دادند که با هدف برطرف کردن نگرانی های کره جنوبی نسبت به تهدید هسته ای کره شمالی ایجاد شده است.

پیونگ یانگ که اخیراً یک موشک بالستیک قاره پیما را آزمایش کرد، در روز دوشنبه به تشکیل این گروه واکنش نشان داد و متحدان غربی را از قدرت نمایی نظامی بر حذر داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور نادر زیردریایی هسته ای آمریکا در کره جنوبی

حضور نادر زیردریایی هسته ای آمریکا در کره جنوبی