مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 07:452023-07-05اقتصادي

شناسایی روستاهای کم آب استان همدان/ الگوی مصرف رعایت شود


معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: روستاهایی در سطح استان همدان که احتمال بحران آب در آنها وجود دارد، شناسایی و برای آنها منابع جدید درنظر گرفته شد.

- حمیدرضا نیکداد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شیوه آبرسانی به روستاها از چشمه، قنوات یا چاه هایی است که در آن به صورت عمیق یا نیمه عمیق حفر شده است؛ برخی از این روستاها در مجتمع ها واقع شده اند، این مجتمع ها شامل مجموعه ای از روستاها هستند که حفاری های چاه در آنها وجود دارد که چندین روستاها از این چاه ها استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکل بی آبی که در سه سال اخیر به وجود آمده است، شاهد کاهش بسیاری از منابع آبی هستیم و چشمه ها، قنوات یا چاه ها خشک یا کم آب شده اند و حتی شاهد هستیم برخی از چاه ها از مدار بهره برداری خارج شده اند.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه این عوامل باعث شده، برخی روستاها با مشکل بی آبی مواجه شوند یا با این مشکل مواجه خواهند شد؛ افزود: این امر به دلیل این است که در سال سوم خشکسالی قرار گرفته ایم و امیدواریم سال آبی آینده که از مهرماه آغاز می شود سال خوبی با توجه به پیش بینی هواشناسی باشد.

نیکداد یادآور شد: روستاهایی که احتمال بحران آب در آنها وجود دارد را شناسایی شده اند و برای این روستاها منابع جدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی روستاهای کم آب استان همدان/ الگوی مصرف رعایت شود

شناسایی روستاهای کم آب استان همدان/ الگوی مصرف رعایت شود