مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 12:402023-06-24سياسي

ارائه الگوی سنجش قدرت هوایی کشورها در قالب یک رساله دانشجویی


پژوهشگران گروه جغرافیای سیاسی دانشگاه تربیت مدرس در قالب یک رساله دانشجویی به ارائه الگوی سنجش قدرت هوایی کشورها پرداختند.

- پژوهشگران گروه جغرافیای سیاسی دانشگاه تربیت مدرس در قالب یک رساله دانشجویی به ارائه الگوی سنجش قدرت هوایی کشورها پرداختند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قدرت ملی به مجموعه ای از توانایی های مادی و معنوی مرکب از عناصر مختلف ثابت و متغیر که در قلمرو یک واحد جغرافیایی-سیاسی به نام کشور قرار گرفته اند، گفته می شود و یکی از ارکان اثرگذار در قدرت ملی کشورها، قدرت هوایی و احصاء عواملی است که در این قدرت تاثیرگذار هستند.

عزیز نصیرزاده که این تحقیق در قالب رساله دکترای تخصصی وی در رشته جغرافیای سیاسی با راهنمایی دکتر محمدرضا حافظ نیا، عضو هیأت علمی دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس انجام شده است، با بیان این مطلب افزود: کشورها با 4 محیط راهبردی و قلمرو حاکمیتی، یعنی خشکی ها، پهنه آب ها، هوا و فضا سروکار دارند و قلمروسازی در عرصه های مختلف و مدیریت بر آن ها از ملزومات قدرت ملی محسوب می شود.

بنابراین می توان گفت در عصر حاضر، رقابت های ژئوپلیتیکی فقط به عرصه خشکی محدود نمی شود، بلکه در بستر دریاها بسط و گسترش پیدا کرده و در هوا نیز برای کشورها می تواند اقتدارآفرین باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه الگوی سنجش قدرت هوایی کشورها در قالب یک رساله دانشجویی

ارائه الگوی سنجش قدرت هوایی کشورها در قالب یک رساله دانشجویی