مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 13:552023-07-19حوادث

دستگیری شکارچیان پرندگان وحشی در خواف


در پی گزارش مردمی شکارچیان متخلفی که با سوء استفاده از تشنگی حیوانات و هوای گرم در کنار چشمه اقدام به شکار پرندگان وحشی می کردند، دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خواف، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خواف اظهار کرد: در پی گزارش مردمی مبنی بر حضور شکارچیان و صدای شلیک گلوله در ارتفاعات شهرستان خواف، اکیپی متشکل از سه نفر از مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خواف به منطقه اعزام که در نهایت در ظهر روز مذکور دو نفر شکارچی متخلف دستگیر و به همراه یک قبضه اسلحه شکاری و مهمات آن و لاشه چهار پرنده از گونه های کبک و تیهو ،کشف شده از ناحیه متخلفین، ضبط و به مرجع قضایی معرفی شدند.

سعید شفیعیان گفت: متخلفین نسبت به جبران ضرر و زیان وارده اقدام کرده اند ولی جهت رسیدگی جنبه عمومی جرم به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: بنا به قانون و نظر قاضی محترم شکار و صید در ساعات و فصول ممنوع تا 6 ماه حبس یا پنجاه میلیون ریال جریمه نقدی خواهد داشت.

گفتنی است ارتفاعات شمالی شهرستان خواف بیش از صد کیلومتر طول و دارای قللی به ارتفاع 3000 متر است و زیستگاه گونه هایی چون پلنگ ایرانی، قوچ و میش وحشی، کل و بز وحشی، کبک و تیهو است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگیری شکارچیان پرندگان وحشی در خواف

دستگیری شکارچیان پرندگان وحشی در خواف