مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 15:222023-07-12بين الملل

زلنسکی: بمب های خوشه ای در خاک روسیه استفاده نمی شود


رییس جمهور اوکراین گفته است که از بمب های خوشه ای آمریکا تنها علیه تأسیسات نظامی در قلمروهای تحت کنترل روسیه و نه علیه خاک روسیه استفاده خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین در بیانیه ای در نشست سران ناتو در ویلنیوس لیتوانی مدعی شد که اوکراین قصد ندارد از بمب های خوشه ای که واشنگتن به آن ها وعده داده است، در سرزمین روسیه استفاده کند.

بنا بر گزارش شبکه راشاتودی، زلنسکی در این خصوص گفت: بمب های خوشه ای که از سوی آمریکا در اختیار ما قرار گیرد، دقیقاً علیه تأسیسات نظامی در سرزمین های اشغالی ما مورد استفاده قرار می گیرند و علیه قلمرو کشورهای دیگر استفاده نخواهد شد .

بایدن در اقدامی نسنجیده، اوایل هفته از آمادگی واشنگتن برای ارسال مهمات خوشه ای به اوکراین که حتی متحدان ایالات متحده نیز آن را ممنوع می دانند، خبر داد که واکنش های منفی در سطح جهان به همراه داشت.

ولودیمیر زلنسکی در سخنان خود همچنین بار دیگر از کشورهای غربی درخواست تجهیزات کرد و گفت: ما تضمین های واقعی همچون حمایت نظامی و تحریم روسیه را در اختیار داریم و منتظر کمک های دیگری چون دریافت جنگنده هستیم .

وی بار دیگر به درخواست خود در خصوص پیوستن اوکراین به ناتو نیز اشاره کرد و گفت: اوکراین علی رغم وجود سند بوداپست (در م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زلنسکی: بمب های خوشه ای در خاک روسیه استفاده نمی شود

زلنسکی: بمب های خوشه ای در خاک روسیه استفاده نمی شود