مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 12:302023-07-10سياسي

حج تجلی گاه دین و تبلورتمدن اسلامی است


شرکت کنندگان درنشست هم اندیشی نگاه جهانی و تمدن ساز به حج در مکه مکرمه ، حج را تجلی گاه دین و تبلور تمدن اسلامی توصیف کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبرای مراسم برائت از مشرکین حج امسال اشاره کرد و گفت: در این پیام وحدت و اخلاق و معنویت دو پایه ای توصیف شده اند که عملیاتی کردن آن می تواند مسلمانان را موفق و پایدار بگرداند.

وی با اشاره به شعار حج امسال حج؛ تحول قرآنی، همگرایی اسلامی و حمایت از قدس شریف تصریح کرد: وقتی تحول قرآنی در فرد و همگرایی در جمع رخ دهد آنگاه جامعه اسلامی باید در مسیر خدمت به جهان اسلام گام بردارد که آن حمایت از قدس شریف است.

وی ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی و کار مطالعاتی درخصوص تمدن سازی ، مطالب و محتواهای ارزشمندی توسط اندیشمندان و علمای مسلمان تهیه و ارائه شود.

برپایه این گزارش، دراین همایش حجت الاسلام شیخ سلیم العامری از بعثه عراق با ذکر تاریخچه و آثار و فواید حج ، به تفاوت حج با دیگر عبادات اشاره و حج را یک حرکت جمعی توصیف کرد.

سید محمد رضوی ازمنطقه بلتستان پاکستان با اشاره به اینکه حضور در مسجدالحرام و طواف گرد خانه کعبه آرزوی همه مسلمانان است، اظهار داشت: کعبه محل اجتماع دل های آرزومندی است که می خواهند به بیت الله برسند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حج تجلی گاه دین و تبلورتمدن اسلامی است

حج تجلی گاه دین و تبلورتمدن اسلامی است