مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 12:452023-07-12بين الملل

الاخبار: رژیم صهیونیستی آماده مذاکره درباره ترسیم مرزهای زمینی با لبنان است


تماس های دیپلماتیک برای کنترل تنش در جنوب لبنان به دنبال الحاق بخش شمالی شهرک الغجر به اراضی اشغالی توسط رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

همزمان نیز مقاومت به ابقای دو چادر نظامی که در مزارع شبعا برپا کرده است، - تماس های دیپلماتیک برای کنترل تنش در جنوب لبنان به دنبال الحاق بخش شمالی شهرک الغجر به اراضی اشغالی توسط رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

همزمان نیز مقاومت به ابقای دو چادر نظامی که در مزارع شبعا برپا کرده است، پایبند است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روزنامه الاخبار لبنان، میانجیگری فرانسوی ها، آمریکایی ها و سازمان ملل برای حل تنش میان رژیم صهیونیستی و لبنان درباره روستای الغجر همچنان ادامه دارد.

لبنان رسما به آنها اعلام کرده که پرونده الغجر قابل بحث نیست و چادرهای نظامی با 16 مناطقی که بر سر آن مناقشه وجود دارد از جمله منطقه B1 مرتبط است.

لبنان در پاسخ به پیشنهاد برچیدن چادرها در ازای عقب نشینی رژیم صهیونیستی از الحاق الغجر یا تحویل دو چادر به ارتش لبنان در ازای عقب نشینی از الحاق بخش شمالی الغجر این موضع را اتخاذ کرده است.

به رغم اجرا نشدن پیشنهادات قبلی و تأکید لبنان بر پایبندی به حقوق کامل خود و اجرای قطعنامه 1701 اما طرف های خارجی همچنان به تلاش خود برای رسیدن به راه حلی که مانع تشدید تنش شود، ادامه می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الاخبار: رژیم صهیونیستی آماده مذاکره درباره ترسیم مرزهای زمینی با لبنان است

الاخبار: رژیم صهیونیستی آماده مذاکره درباره ترسیم مرزهای زمینی با لبنان است