مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 02:002023-06-30سياسي

مهران؛37 سال بعد از آزادسازی/ دروازه عتبات همچنان محروم است


شهرستان مهران 10 تیرماه 1365 توسط رزمندگان دفاع مقدس از دست دشمن بعثی آزاد شد، حالا بعد از 37 سال از آزادسازی، این شهرستان به رغم ظرفیت های مرزی دارای مشکلات فراوانی است - خبرگزاری مهر -گروه استان ها: 10 تیرماه 1365 بود که با رمز ابوالفضل العباس ادرکنی شهر مهران از دست دشمن بعثی آزاد شد، آزادسازی مهران آن قدر اهمیت داشت که امام خمینی فرمودند: مهران را هم خدا آزاد کرد.

برای آنچه که در عملیات کربلای یک رخ داد که منجر به آزادسازی مهران شد می توانید لینک کربلای یک مهران را دروازه کربلا کرد / آزادسازی مهران در گمنامی را دنبال کنید.

اما حالا با گذشته 37 سال از آزادسازی مهران قهرمان، امروز این منطقه یکی از مهمترین مرزهای زمینی کشور برای تردد زوار عتبات عالیات به خصوص در ایام اربعین و صادرات کالاهای ایرانی به عراق است.

امروز مرزی بودن مهران که روزگاری برای مردم تهدید به یک فرصت بزرگ اقتصادی و معنوی تبدیل شده است، مرز مهران امروز یکی از امن ترین مناطق مرزی کشور است که باعث استقبال تجار ایرانی و عراقی برای مراودات اقتصادی شده است.

آمارهای نشان می دهد روزانه بین 500 تا 600 کامیون کالا از مرز مهران به عراق صادر می شود، همچنین سالانه بیش از 6 میلیون زائر و مسافر ایرانی و عراقی از مرز تردد می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهران؛37 سال بعد از آزادسازی/ دروازه عتبات همچنان محروم است

مهران؛37 سال بعد از آزادسازی/ دروازه عتبات همچنان محروم است