مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 22:152023-06-27بين الملل

وزارت خارجه روسیه: اظهارات اوکراین و حامیانش علیه روسیه شرم آور است


وزارت خارجه روسیه فضا سازی اوکراین و حامیان این کشور در زمینه تهدید روسیه برای «نیروگاه هسته ای زاپروژیا» را شرم آور خواند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادعای اوکراین و حامیان این کشور علیه روسیه و نیروگاه هسته ای زاپورژیا را رد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمنابع خبری، ماریا زاخاروا ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه عصر چهارشنبه به وقت تهران اظهار داشت: ما اظهارات رژیم کی یف و حامیان خارج از کشور آن در مورد تهدیدات روسیه علیه نیروگاه هسته ای زاپورژیا را یک تحریک شرم آور می دانیم.

نیروگاه  زاپوروژیا که بزرگترین نیروگاه هسته ای در اروپا محسوب می شود و فاصله چندانی با خط مقدم درگیری ها در اوکراین ندارد، 6000 مگاوات ظرفیت دارد و حدود یک چهارم برق مورد نیاز اوکراین را تامین می کند.

روسیه در  24 فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری های دونباس دونتسک و لوهانسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی را در اوکراین آغاز  و از آن زمان تاکید کرد که به دنبال نازی زدایی و خلع سلاح اوکراین و هدف قرار دادن زیرساخت های نظامی است و به زیرساخت های غیرنظامی این کشور کاری ندارد.

روسیه در اولین روزهای عملیات نظامی خود در اوکراین، کنترل این تاسیسات را به دست گرفت و این نیروگاه به طور عادی به کار خود ادامه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت خارجه روسیه: اظهارات اوکراین و حامیانش علیه روسیه شرم آور است

وزارت خارجه روسیه: اظهارات اوکراین و حامیانش علیه روسیه شرم آور است