مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 13:502023-07-09اقتصادي

پیگیری ثبت ملی جشن شکرگزاری تالاب پیرسلمان اسدآباد


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد از پیگیری ثبت جشن شکرگزاری آیین 400 ساله تالاب پیرسلمان در فهرست آثار ناملموس کشور در سال جاری خبر داد.

- ایسنا/همدان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد از پیگیری ثبت جشن شکرگزاری آیین 400 ساله تالاب پیرسلمان در فهرست آثار ناملموس کشور در سال جاری خبر داد.

کامران اکبری شایگان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: از سالیان پیش هر ساله در آخرین جمعه شهریورماه و آخرین جمعه فصل تابستان اهالی روستای لک لک و بیتروان در مجاور و نزدیکی تالاب پیرسلمان به اتفاق دیگر روستاها با پایان برداشت محصول گندم و محصولات کشاورزی خود براساس آیین دیرینه مراسم جشن شکرگزاری تالاب را با حضور در این محل برگزار می کنند که پیگیر ثبت این جشن در فهرست آثار ناملموس کشور در سال های اخیر بوده ایم.

وی با بیان اینکه متأسفانه به علت شیوع کرونا ثبت این آیین 400 ساله در فهرست آثار ناملموس کشور به تأخیر افتاد، افزود: در سال جاری جشن شکرگذاری تالاب پیرسلمان پس از یک وقفه چند ساله برگزار خواهد شد که با برگزاری این آیین با دعوت از کارشناسان مربوطه تصویر و گزارش های مراسم توسط این کارشناسان تهیه و برای ثبت و تأیید به تهران ارسال می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیری ثبت ملی جشن شکرگزاری تالاب پیرسلمان اسدآباد

پیگیری ثبت ملی جشن شکرگزاری تالاب پیرسلمان اسدآباد