مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 11:372023-07-04پزشكي

چرا ذخیره خون بندناف نوزاد مهم است؟


رییس گروه بانک خون بند ناف و سلول های بنیادی سازمان انتقال خون، از جمع آوری خون بند ناف در 6 بیمارستان پایتخت خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، نسیم عزتی، با تاکید بر اینکه تنها بانک خون بند ناف رایگان کشور متعلق به این سازمان است و ذخایر سلول های بند ناف را در اختیار تمام بیماران قرار می دهد، خاطرنشان کرد: 6 بیمارستان تهران در انجام این کار با سازمان انتقال خون همکاری دارند.

وی با اشاره به همکاری بیمارستان های نجمیه، بقیه الله (عج)، میلاد، پارسا، صارم و مصطفی خمینی (ره) با سازمان انتقال خون برای جمع آوری خون بند ناف مادران هنگام وضع حمل، اظهار کرد: مادران باردار می توانند به جای دور انداختن این گنجینه ارزشمند آن را به بانک خون بند ناف اهدا کنند تا کودکان و بزرگسالانی که دچار بدخیمی ها و بیماری هایی هستند که تنها راه علاجشان سلول های بنیادی خصوصاً از نوع بند ناف است، از این هدیه استفاده کنند.

وی اضافه کرد: البته شرط آن، زایمان در این 6 بیمارستان است که با سازمان انتقال خون همکاری دارند زیرا خون بند ناف تحت شرایط خاص و تخصصی دریافت می شود که اطمینان حاصل شود به کیفیت آن لطمه ای نخورده باشد.

عزتی خاطرنشان کرد: بانک خون بند ناف سازمان انتقال خون این محصول را برای مصرف تمام بیماران به صورت عمومی در سراسر کشور ذخیره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا ذخیره خون بندناف نوزاد مهم است؟

چرا ذخیره خون بندناف نوزاد مهم است؟