مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 تیر 1402 ساعت 00:352023-06-22سياسي

ابعاد زندگی انسان در ایجاد مسکن و چگونگی شهرسازی دیده شود


متاسفانه بسیاری از خانه ها در شهرهای بزرگ به صورت خوابگاهی است که ضرورت دارد ابعاد زندگی انسان در ایجاد مسکن و شهرسازی دیده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری بعد از ظهر پنجشنبه در نشست تبیینی معماری و شهرسازی اسلامی - ایرانی که به همت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم و بسیج مهندسین استان قم برگزار شد اظهار داشت: مسکن باید به عنوان زیستگاه و زیست بوم به آن نگاه شود و محیط پیرامون نیز متناسب با آن ایجاد شود.

نایب رییس مجلس مجلس شورای اسلامی گفت: اولین نکته ای که در زمینه زیستگاه باید بدان توجه شود، زیست دینی و الهی است؛ چرا که فطرت انسان الهی است.

وی گفت: توجه به زیست فرهنگی نیز موضوع مهمی است که باید بدان توجه شود و معتقدیم فرهنگ نجات بخش، در شاخصه دینی و عبادی نهفته است.

ذوالنوری ادامه داد: شاخصه های دیگری مثل ارتباطاتی و معاشرتی نیز باید در ساخت مسکن لحاظ شود که در این زمینه روایات زیادی در خصوص صله رحم و برکات آن داریم که متأسفانه امروز این ارتباطات کمرنگ شده است.

وی گفت: امروز متأسفانه بسیاری از خانه ها در شهرهای بزرگ به صورت خوابگاهی است که ضرورت دارد ابعاد زندگی انسان در ایجاد مسکن و شهرسازی دیده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابعاد زندگی انسان در ایجاد مسکن و چگونگی شهرسازی دیده شود

ابعاد زندگی انسان در ایجاد مسکن و چگونگی شهرسازی دیده شود