مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 تیر 1402 ساعت 09:352023-06-22دانش

پیروی از مد یا نیاز کشور در پذیرش دانشجو؟!


نگاهی به آمار داوطلبان آزمون های سراسری هر ساله نشان می دهد که بجز در نظر گرفتن نیاز کشور در پذیرش دانشجویان مسائلی مانند مد و جایگاه خانوادگی نیز در انتخاب رشته داوطلبان ورود به آموزش عالی دخیل است.

- گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ پیروی از مد یا نیاز کشور در پذیرش دانشجو؟! ، این ابهامی است که با اولین نگاه به آمار داوطلبان آزمون سراسری در ذهن هر فردی ایجاد می شود که داوطلبان ورود به آموزش عالی برچه اساس انتخاب رشته خود را انجام می دهند؟ آیا درگیر پیروی از مد و جایگاه خانوادگی یک رشته هستند یا به نیاز کشور به رشته خاصی فکر می کنند.

مسؤولان چطور؟ آیا مسؤولان هم در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ها نیاز کشور به رشته ها را در نظر می گیرند یا مسائل دیگری مدنظر قرار می گیرد.

موضوع مدنظر قرار دادن رشته ها و شغل های مورد نیاز کشور در چند سال آینده، همان آمایش آموزش عالی است که مورد تأکید مقام معظم رهبری هم بوده است.

* آمار شرکت کنندگان در رشته های مختلف کنکور در سال های گذشته  برای شرکت در رشته های تحصیلی باآزمون کنکور 98 یک میلیون و 118هزار و 793 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 164هزار و 278 نفر در گروه ریاضی، 637هزار و 94 نفر در گروه تجربی، 282هزار و 151 نفر در گروه انسانی، 24هزار و 769 نفر در گروه هنر و 10هزار و 501 نفر در گروه زبان های خارجی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیروی از مد یا نیاز کشور در پذیرش دانشجو؟!

پیروی از مد یا نیاز کشور در پذیرش دانشجو؟!