مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 07:252023-07-09پزشكي

چالش های بیماری های مشترک انسان و دام در ایلام


رییس مرکز تحقیقات بیماری های مشترک انسان و دام دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به چالش های بیماری های مشترک انسان و دام در استان، گفت: - ‏آمارهای بیماری های مشترک در استان بالا است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، راضی ناصری فر عصر شنبه در دیدار با مدیرکل و مسئولان دامپزشکی استان ایلام گفت: هرساله 13 تا 21 تیرماه به عنوان روز و هفته اطلاع رسانی بیماری های مشترک بین انسان و حیوان نام گذاری شده است.

وی بیان کرد: حدود 64 درصد کل عوامل بیماری زا، بین انسان و دام مشترک هستند، سه چهارم بیمارهای نوپدید و بازپدید منشاء حیوانی دارند، این آمارها اهمیت دوچندان در کشور و به خصوص استان ما را بحث پیشگیری از بیماری های مشترک انسان و دام دوچندان کرده است.

رییس مرکز تحقیقات بیماری های مشترک انسان و دام دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه متاسفانه در زمینه بیماری های مشترک در استان غفلت شده و به آمارها توجه نمی کنیم، افزود: چالش های بیماری های مشترک انسان و دام در ایلام متعدد است و همین قضیه باعث بالا رفتن آمارهای بیماری های مشترک انسان و دام در استان شده است.

وی گفت: در استان ایلام بیش از 2.

5 میلیون راس دام سبک و سنگین وجود دارد و بخش قابل توجهی از جمعیت استان در بخش دامداری و دامپروری مشغول به کار هست که اهمیت توجه به بیماری های مشترک ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش های بیماری های مشترک انسان و دام در ایلام

چالش های بیماری های مشترک انسان و دام در ایلام