مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 10:452023-07-15سياسي

برگزاری انتخابات تناسبی در تهران از نظر شورای نگهبان ایرادی ندارد


بحث تناسبی شدن برگزاری انتخابات تهران از نظر شورای نگهبان ایرادی ندارد و خلاف شرع و قانون اساسی نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری بیان کرد: در آستانه سالروز تاسیس شورای نگهبان قرار داریم که جا دارد یاد و خاطره همه عزیزانی که از ابتدای تأسیس در این شورا برای اعتلای شرع و قانون اساسی خدمت کردند گرامی بداریم.

وی ادامه داد: شورای نگهبان طی یک سال گذشته از 24 تیر 1401 تاکنون 86 مصوبه از طرح، لایحه و اساسنامه و 115 استعلام صورت گرفته از دیوان عدالت اداری را در 153 جلسه مورد بررسی قرار داده است.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: طرح الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

طحان نظیف اظهار داشت: لایحه مربوط به واردات خودروهای کارکرده در جلسات شورای نگهبان بررسی شد و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و با توجه به تایید این مصوبه از سوی هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، این موضوع تبدیل به قانون شد.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به بررسی مصوبه مجلس مبنی بر اینکه واردات دارو از مالیات بر ارزش افزوده معاف شد و نرخ مالیات واردات کالاهای اساسی به یک درصد کاهش یافت، افزود: مجلس مصوبه ای برای معافیت مالیاتی دارو و کالاهای اساسی داشت که ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری انتخابات تناسبی در تهران از نظر شورای نگهبان ایرادی ندارد

برگزاری انتخابات تناسبی در تهران از نظر شورای نگهبان ایرادی ندارد