مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 10:052023-06-25اقتصادي

این پنج ماده قرار است فرهنگ ایران را توسعه دهد؟!


انتظار می رود دست کم دورنمایی برای توسعه اماکن فرهنگی و افزایش سرانه اماکن ورزشی نیم تا یک متر و تنظیم بودجه عمرانی برای متولیان فرهنگی به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد برای تحقق این ماموریت بزرگ، - برنامه هفتم توسعه در بخش فرهنگ آنچنان ضعیف به نگارش درآمده که این شائبه را در پی داشته که نگارش این بخش از برنامه صرفاً با هدف رفع تکلیف و البته ایجاد بسترهایی برای بهره برداری عده ای خاص در لوای قانون به نگارش درآمده و اگر بخواهیم بگوییم در بخش فرهنگی چه رویکرد توسعه گرایانه موثری برای پنج سال آینده در نظر گرفته شده، پاسخ کوتاه این است: هیچ .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ؛ فرهنگ در برنامه توسعه هفتم ایران عملاً بخش کوچکی را شامل می شود که این بخش کوچک نیز بندهای کمی درباره فرهنگ کشور دارد.

در فصل ارتقاء فرهنگ عمومی و رسانه این برنامه 153 صفحه ای، ماده ها و بندهایی مرتبط با فرهنگ است اما بندهایی که در این فصل آمده عمدتاً ناظر بر فرهنگ عمومی است، تا تولیدات فرهنگی یا حمایت معنادار از هنرمندان.

در لایحه توسعه نسبت به پیش نویس، در قالب ماده 74، یک جدول اهداف کمی افزوده شده که اقدام مثبتی است اما ارقام تعیینی آن عجیب است.

برخی اهداف کمی تعیین شده هم اکنون تحقق یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این پنج ماده قرار است فرهنگ ایران را توسعه دهد؟!

این پنج ماده قرار است فرهنگ ایران را توسعه دهد؟!