مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 12:252023-06-27فرهنگي

بلغارستان میزبان تاریخ و فرهنگ ایران شد


پنجمین و آخرین نمایش بزرگ شاهنامه و نمایشگاه صنایع دستی ایرانی اسلامی در نیمه اول سال 2023 میلادی در شهر تاریخی و پایتخت باستانی بلغارستان؛ ولیکوترنوا برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، پنجمین و آخرین نمایش بزرگ شاهنامه و نمایشگاه صنایع دستی ایرانی اسلامی در نیمه اول سال 2023 میلادی، پنجشنبه 8 ژوئن در در تالار مرکزی هنرهای نمایشی شهر تاریخی و پایتخت باستانی بلغارستان؛ ولیکوترنوا برگزار شد.

شهر تاریخی ولیکو ترنوا با سابقه تمدنی سکونت سه هزار ساله انسان در آن، تاریخی ترین و باستانی ترین شهر بلغارستان و یکی از پایتخت های کهن سابق شرق اروپا محسوب می شود.

این شهر که تا اواسط قرن 19 میلادی پایتخت امپراطوری بلغار بوده، آسن بزرگ مؤسس امپراطوری دوم بلغارستان در قرن دوازدهم میلادی از این شهر آغاز دوره جدید امپراطوری را برای بلغارها اعلام کرد بنابراین برای مردم این کشور این شهر و این منطقه به لحاظ هویتی جایگاه و منزلت خاص خود را دارد.

شهر ولیکو ترنوا در ابعاد کوچک تر اهمیتی همچون شهرهای تاریخی اصفهان و شیراز برای ایران را دارد.

این شهر به لحاظ آثار تاریخی و گردشگری یک شهر غنی با گردشگران عمدتاً اروپایی است و دانشگاه این شهر بعد از دانشگاه صوفیه بزرگترین دانشگاه بلغارستان محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلغارستان میزبان تاریخ و فرهنگ ایران شد

بلغارستان میزبان تاریخ و فرهنگ ایران شد