مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 11:102023-07-02اقتصادي

نقش مجلس در فرآیند بودجه ریزی


مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی با مقایسه اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای در لایحه و قانون بودجه سال 1400 کل کشور، نقش مجلس در فرآیند بودجه ریزی را مورد بررسی قرار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی با عنوان بررسی نقش مجلس در فرآیند بودجه ریزی؛ مقایسه اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای در لایحه و قانون بودجه سال 1400 کل کشور اعلام کرد مجموع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای بودجه دولت (با لحاظ مخارج عمومی و اختصاصی) نسبت به لایحه 59% (بالغ بر 68 هزار میلیارد تومان) رشد داشته است.

با صرف نظر از درآمدها و مخارج اختصاصی دولت، رشد اعتبارات عمومی تملک دارایی های سرمایه ای نسبت به لایحه بودجه سال 1400، حدود 62% بوده است.

همچنین دوبرابر شدن (افزایش 100 درصدی) اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای عمومی در قانون بودجه 1400 نسبت به قانون بودجه سال 1399 در شرایطی صورت گرفته است که بنابر گزارش خزانه داری کل کشور، در سال 1399 کمتر از 80% اعتبارات مصوب این حوزه پرداخت شده است.

در سال 1400 نیز از کل اعتبارات مصوب در حوزه عمرانی، حدود 80% اعتبارات پرداخت شده است که بیش از نیمی از پرداخت ها به صورت غیرنقدی (از طریق اسناد خزانه اسلامی) بوده است که مشکلاتی برای پیمانکاران طرح ها به همراه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش مجلس در فرآیند بودجه ریزی

نقش مجلس در فرآیند بودجه ریزی