مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 15:102023-07-11حوادث

زمین لرزه امروز در شرق تهران ناشی از فعال بودن گسل ایوانکی است


استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی با اشاره به اینکه زمین لرزه امروز در شرق تهران ناشی از فعال بودن گسل ایوانکی است، گفت: باید پایش دقیق این گسل صورت گیرد.

- مهدی زارع استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و رییس مرکز پیش بینی زلزله در پژوهشگاه بین المللی زلزله در گفت گو با خبرنگار مهر با اشاره به زمین لرزه 3.

6 ریشتری امروز در شرق تهران اظهار داشت: مرکز این زمین لرزه در 20 کیلومتری جنوب شرقی تهران بوده و ناشی از فعال شدن گسل ایوانکی است.

وی با اشاره به اینکه این گسل در یکی از شلوغ ترین و پر جمعیت ترین مناطق تهران را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: زمین لرزه امروز در پاکدشت، قیام دشت و شرق تهران احساس شده و پیش از این در 17 مهر سال 88 و سوم اسفند سال 89 نیز در همین نزدیکی زمین لرزه هایی به وقوع پیوسته که هر چند کوچک بوده ولی حکایت از فعال بودن گسل ایوانکی دارد.

استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی ادامه داد: به لحاظ تاریخی نیز شواهد موید وقوع زمین لرز 7 ریشتری در سال 734 و 855 میلادی در این منطقه است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است دوباره زمین لرزهای بزرگ در این محدوده رخ دهد گفت: بله ولی اینکه زمین لرزه امروز نشانه ای از زمین لرزه بزرگ است را نمی توان تأیید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمین لرزه امروز در شرق تهران ناشی از فعال بودن گسل ایوانکی است

زمین لرزه امروز در شرق تهران ناشی از فعال بودن گسل ایوانکی است