مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 10:252023-07-19اقتصادي

افزایش توان عملیاتی صادرات نفت خام در دولت سیزدهم


مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: با توجه به افزایش حجم صادرات نفت کشور در ماه های اخیر، لزوم افزایش توان عملیاتی پایانه نفتی خارک در اولویت قرار گرفت و در مدت سه ماه این مهم محقق شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از شرکت پایانه های نفتی ایران، عباس غریبی با اشاره به سفر محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به خارک اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی و همدلی کارکنان فنی و عملیات پایانه نفتی خارک، پس از چهار سال وقفه، پهلوگاه شماره 12 اسکله آذرپاد دوباره در سرویس عملیاتی قرار گرفت و دو نفتکش پهن پیکر صادراتی در این اسکله پهلو داده شد.

وی ادامه داد: اسکله آذرپاد دارای سه پهلوگاه با شماره های 11 و 12 و 15 است که در چهار سال گذشته فقط پهلوگاه شماره 11 در سرویس عملیاتی قرار داشت و پهلوگاه های 12 و 15 به منظور انجام پروژه تعمیرات اساسی در اختیار پیمانکار قرار داشتند که این پروژه به دلایل متعدد ناتمام ماند.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران تأکید کرد: با توجه به دیپلماسی فعال انرژی در دولت سیزدهم و فروش و افزایش صادرات نفت خام کشور در ماه های اخیر و لزوم افزایش توان عملیاتی پایانه نفتی خارک، این پهلوگاه در مدت سه ماه ایمن سازی و آماده بهره برداری شد و دو فروند نفتکش صادراتی از نوع غول پیکر (VLCC) در این پهلوگاه بارگیری خود را آغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش توان عملیاتی صادرات نفت خام در دولت سیزدهم

افزایش توان عملیاتی صادرات نفت خام در دولت سیزدهم