مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 10:502023-07-01اقتصادي

«کشاورزی حفاظتی » بهترین راه برای صرفه جویی آب و انرژی


پژوهشگر بین المللی آب و خاک «کشاورزی حفاظتی» را روشی مناسب برای خنک نگهداشتن خاک و در نتیجه کاهش مصرف آب دانست.

- ایسنا/گلستان پژوهشگر بین المللی آب و خاک کشاورزی حفاظتی را روشی مناسب برای خنک نگهداشتن خاک و در نتیجه کاهش مصرف آب دانست.

محمد اسماعیل اسدی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: یکی از روش های مدیریت بقایای گیاهی، باقی گذاشتن بقایای گیاهی در سطح خاک و بعد از برداشت گیاه قبلی است، این روش مخصوصاً در مناطق خشک و نیمه خشک استان گلستان می تواند به حفظ رطوبت خاک و ترسیب کربن و کاهش مصرف آب کمک زیادی کرده و به این روش در کاشت محصول بعدی از آب کمتری استفاده می شود.

وی با بیان اینکه در کشت حفاظتی به گیاهانی که حساس به سله و خشکی خاک هستند کمک زیادی می شود، افزود: در روش طبیعت محور کشاورزی حفاظتی، زمین شخم زده نمی شود و خاک نیز دستکاری نشده و فقط در محل قرارگیری بذر خاک کمی سست می شود.

همچنین تجزیه بقایا فقط در قسمت زیرین که در تماس با خاک هستند اتفاق می افتد که در نتیجه منجر به کاهش شدید نیتروژن خاک نشده و عوارض کمبود نیتروژن به نسبت روش مخلوط کردن بقایا با خاک، کمتر است.

مزرعه ای که کلیپ آن را ملاحظه می کنید مزرعه بی خاک ورزی هندوانه در بقایای گندم است که به صورت دیم ( بدون استفاده از آب آبیاری) در یکی از روستاهای توابع ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«کشاورزی حفاظتی » بهترین راه برای صرفه جویی آب و انرژی

«کشاورزی حفاظتی » بهترین راه برای صرفه جویی آب و انرژی