مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 21:312023-07-02اقتصادي

تقلیل خاموشی چاه موتورهای کشاورزی رفسنجان به دستور رییس جمهور


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رفسنجان، این شهرستان دارای 80 هزار هکتار سطح زیر کشت پسته و قطب تولید پسته کشور است .

پس از چندین سال خشکسالی و نبود محصول، امسال قرار است طلای سبز لبخند را بر لبان کشاورزان بنشاند و به گفته فرماندار رفسنجان 65 هزار تن پسته از باغات کل شهرستان برداشت می شود.

اما گرمای تابستان امسال بی سابقه بود و مصرف انرژی را بالا برد، به طوری که خاموشی چاه موتورهای کشاورزی را در دستور کار قرار داد و موجب گلایه و نگرانی کشاورزان شد.

کشاورزان می گویند: نرسیدن آب به درختان پسته در این زمان خسارت سنگینی به محصول می زند چراکه حدود دو ماه دیگر رسما فصل برداشت پسته آغاز می شود و پسته باید برای به ثمر رسیدن آب کافی بخورد .

در سفر اخیر رییس جمهور به استان کرمان یکی از مطالبات کشاورزان از رییس دولت مردمی، همین موضوع خاموشی چاه موتورها بود که به گوش آیت الله رییسی رسید که منجر به دستور لغو این میزان خاموشی ها شد و آقای رییسی این موضوع را از تریبون نمازجمعه رفسنجان اعلام کرد.

فرماندار رفسنجان هم در توضیحاتی به فارس گفت: برای کاهش مصرف انرژی در تابستان، قرار بود هر هفته سه روز و هر روز به مدت 5 ساعت چاه موتورهای آب کشاورزی در رفسنجان خاموش شوند که این امر هم به موتورها و هم به محصول آسیب وارد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقلیل خاموشی چاه موتورهای کشاورزی رفسنجان به دستور رییس جمهور

تقلیل خاموشی چاه موتورهای کشاورزی رفسنجان به دستور رییس جمهور