مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 16:102023-07-01فرهنگي

شیراز/ برداشتن سردیس پهلوان عقاب از شهر به دلیل عدم شباهت


مسئول بنیاد خیریه پهلوان عقاب گفت: این سردیس پیشتر ساخته شده بود با وجود اینکه درخور نام پهلوان نبود و شباهتی به او نداشت به معاون سازمان سیما منظر شهرداری شیراز اعلام کردیم اجازه بدهید تندیس و سردیس مناسب پهلوان را تهیه و در محلی مناسب در این کلانشهر نصب کنیم.

- یکم فروردین سال 1303 در محله سنگ سیاه شیراز پسری به دنیا آمد که نامش را خلیل گذاشتند، هیچ کس باور نمی کرد که این کودک روزگاری بدل به پهلوانی افسانه ای شود و نامش در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برسد و به پدر سیرک ایران شهرت یابد.

  خلیل پس از گذراندن دوران تحصیل در سن 12 سالگی به ورزش روی آورد و از همان ابتدا استعداد فراوانی از خود نشان داد و تعجب پهلوانان آن زمان را برانگیخت و مورد تشویق قرار گرفت.

  این پهلوان اسطوره ای که ایمان فراوانی به کار خویش داشت پله های ترقی را به سرعت طی نمود، طوریکه نمایش هایش در ایران طرفداران زیادی پیدا کرد و برای اجرای نمایش حرکات خارق العاده خود به 37 کشور جهان سفر کرد و در نهایت با بلند کردن فیل 2 تُنی نامش را برای همیشه در کتاب رکورد های گینس به ثبت رساند.

  بلندکردن وزنه 450 کیلویی با دندان، عبور کامیون و اتوبوس از روی سینه، گذاشتن سنگ 2 تنی بر روی سینه و تحمل ضربات پتک ، پیچادن آهن به دور دست ،خم کردن تیرآهن 14 و 12 با گردن، مهار 2 خودرو سنگین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیراز/ برداشتن سردیس پهلوان عقاب از شهر به دلیل عدم شباهت

شیراز/ برداشتن سردیس پهلوان عقاب از شهر به دلیل عدم شباهت