مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 11:052023-07-22پزشكي

آب ناسالم و بیماری هایی در کمین سلامتی


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: عدم دسترسی به آب سالم از جنبه های کمی و کیفی می تواند سبب بروز و شیوع بیماری های منتقله از آب از جمله وبا، - ایسنا/خراسان جنوبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: عدم دسترسی به آب سالم از جنبه های کمی و کیفی می تواند سبب بروز و شیوع بیماری های منتقله از آب از جمله وبا، حصبه و اسهال شود که در این راستا نظارت هایی در حال انجام است.

مجید شایسته در خصوص بیماری های گوارشی که با مصرف آب آشامیدنی ناسالم بروز می کند، در گفت وگو با ایسنا گفت: دسترسی به آب آشامیدنی سالم یکی از نیازهای اساسی و از حقوق اولیه انسان هاست.

وی افزود: آب آشامیدنی سالم آبی است که از جنبه های مختلف میکروبی، شیمیایی و فیزیکی دارای کیفیت مطلوب و قابل قبول باشد و مصرف آن در دراز مدت یا کوتاه مدت، عارضه سویی در مصرف کننده ایجاد نکند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: عدم دسترسی به آب سالم از جنبه های کمی و کیفی می تواند سبب بروز و شیوع بیماری های منتقله از آب از جمله وبا، حصبه و اسهال شود و با توجه به این موضوع، حفاظت از منابع آب، تصفیه و گندزدایی آب همراه با نظارت های صحیح و مستمر بهداشتی از اقدامات اساسی در راستای کاهش پتانسیل خطر آلودگی آب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب ناسالم و بیماری هایی در کمین سلامتی

آب ناسالم و بیماری هایی در کمین سلامتی