مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 15:092023-07-12اقتصادي

مشاهده مخرب ترین آفت کشاورزی در باغات شهرستان کاشان


مدیر مرکز مدیریت بحران فرمانداری کاشان گفت: مخرب ترین آفت کشاورزی در باغات شهرستان کاشان مشاهده شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر هادی کاشانی نژاد بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه اولین جلسه کارگروه خشکسالی و مخاطرات بخش کشاورزی اظهار داشت: متأسفانه برای چندمین سال متوالی آفت مگس میوه مدیترانه ای در کاشان مشاهده شده که با توجه به سوابق حضور آفت در گذشته، شبکه مراقبت متشکل از مدیریت بحران، جهاد کشاورزی و دستگاه های ذی ربط در کاشان فعال شده است.

وی ابراز داشت: با توجه به افزایش جمعیت آفت و احتمال بروز خسارت 100 درصدی به محصولات باغی از جمله انار، هلو، شلیل، قیسی، انجیر و خرما وجود دارد.

مدیر بحران فرمانداری کاشان تصریح کرد: برای مقابله با این بحران، مقر رشد جهاد کشاورزی با همکاری باغداران، بهره برداران و کمک بخشداران، دهیاران، بسیج مردمی و غیره نسبت به مقابله با این آفت اقدام نمایند.

وی خاطرنشان کرد: از جمله موارد مورد بررسی در این جلسه آموزش و اطلاع رسانی به باغداران وغرفه داران میوه و تره بار برای جلوگیری از ورود میوه های آلوده به آفت به شهرستان، تهیه و توزیع اطلاعیه ها و بروشورها و نصب بنرهای هشدار در سطح روستاها و توزیع تجهیزات کنترلی توسط جهاد کشاورزی به بهره برداران می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده مخرب ترین آفت کشاورزی در باغات شهرستان کاشان

مشاهده مخرب ترین آفت کشاورزی در باغات شهرستان کاشان