مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 16:252023-07-15حوادث

آمار جالب فتا از دستگیری مجرمان فضای مجازی در گیلان


رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان گیلان با اشاره به دستگیری 206 مجرم در فضای مجازی از ابتدای سال تاکنون، گفت: کلاه برداری به روش اسکیمر یکی از عمده ترین شیوه ها در سرقت از کارت های بانکی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، سرهنگ امیرحسین نقی مهر رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان گیلانف ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به وظایف پلیس فتا اظهار کرد: جلوگیری یا برخورد با کلاهبرداری های اینترنتی، جعل و سرقت اسناد و مدارک، نفوذ غیرمجاز و جرائم سازمان یافته رایانه ای از مهمترین وظایف این مجموعه است.

  وی با اشاره به اینکه کلاهبرداری آنلاین (Phishing) عمده ترین جرم در فضای مجازی است، بیان کرد: انتخاب و تغییر رمزهای عبور در یک موعد خاص، استفاده از دیوار آتش (Firewall) قدرتمند، بروزرسانی نرم افزارها و اسکن یا بررسی مداوم سیستم عامل برای شناسایی و رفع نقاط آسیب پذیر در مقابل عوامل تهدیدکننده از مهمترین نکات و اقداماتی است که باید در برخورد با کلاهبرداری های اینترنتی همواره مد نظر قرار گیرد.

  رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان گیلان استفاده از یک ضدویروس ایده آل را ضمانتی برای جلوگیری از ایجاد هرگونه اخلال در هسته سخت افزاری سیستم های رایانه ای برشمرد و افزود: امنیت، کیفیت، سرعت، سازگاری و انعطاف پذیری نر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار جالب فتا از دستگیری مجرمان فضای مجازی در گیلان

آمار جالب فتا از دستگیری مجرمان فضای مجازی در گیلان