مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 11:452023-07-03اقتصادي

میزان آب قزل اوزن کاهشی است


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: از هفته گذشته میزان آب رودخانه قزل اوزن در حدود دو سوم کمتر شده که نشان دهنده استفاده آب در بالادست این رودخانه است.

- ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: از هفته گذشته میزان آب رودخانه قزل اوزن در حدود دو سوم کمتر شده که نشان دهنده استفاده آب در بالادست این رودخانه است.

اکبر باقری در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه حق آبه ای که برای کشاورزان طارم تثبیت شده است 109.

5 میلیون مترمکعب است، عنوان کرد: این حق آبه برای حدود 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دریافت می شود و شرکت آب منطقه ای در تلاش برای حفظ حق آبه است.

وی با بیان اینکه قزل اوزن از کردستان سرچشمه گرفته و با عبور از خدابنده، ایجرود، ماهنشان، وارد میانه و اردبیل شده و در نهایت دوباره وارد استان زنجان می شود، گفت: در حوزه طارم با توجه به پیک بار مصرف آب در حوزه کشاورزی فقط در بازه یک و نیم ماهه مشکل تامین آب وجود دارد که این مشکل با خرید آب از سد آیدوغموش تا حدودی حل می شود.

باقری با بیان اینکه اگر مدیریت آب به جد انجام نشود این امکان وجود دارد که با کمبود آب هم مواجه شویم، تاکید کرد: از هفته گذشته میزان آب رودخانه قزل اوزن در حدود دو سوم کمتر شده که این امر نشان دهنده استفاده آب در بالادست رودخانه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان آب قزل اوزن کاهشی است

میزان آب قزل اوزن کاهشی است