مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 08:052023-07-18پزشكي

بروز عوارض جبران ناپذیر به دنبال مصرف ژل و خمیرهای بازی غیرمجاز


سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ژل و خمیرهای بازی غیرمجاز سلامت کودکان و نوجوانان را تهدید می کند.

- سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد بروز عوارض جبران ناپذیر به دنبال مصرف ژل و خمیرهای بازی غیرمجاز ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ژل و خمیرهای بازی غیرمجاز سلامت کودکان و نوجوانان را تهدید می کند.

دکتر مصطفی صالحی زاده در گفت وگو با ایسنا افزود: فرآورده هایی که فاقد مجوز بهداشتی از سازمان غذا و دارو باشند به عنوان غیر مجاز تلقی می شوند؛ ایجاد عوارض به دنبال استفاده از ژل و خمیرهای بازی های غیر مجاز تهدیدی جدی برای سلامت کودکان و نوجوانان است.

وی تاکید کرد: والدین گرامی هنگام خرید محصول ژل بازی و اسلایم برای کودکان خود توجه فرمایید که مجوزهای وزارت بهداشت و درمان (پروانه ساخت) بر روی فرآورده درج شده باشد.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ژل بازی و اسلایم تولید داخل باید دارای مشخصاتی نظیر پروانه ساخت، سری ساخت، تاریخ تولید و انقضا باشد.

وی خاطرنشان کرد: ژل بازی و اسلایم وارداتی نیز باید دارای کد بهداشتی واردات باشد که از طریق سامانه TTAC وزارت بهداشت قابل استعلام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بروز عوارض جبران ناپذیر به دنبال مصرف ژل و خمیرهای بازی غیرمجاز

بروز عوارض جبران ناپذیر به دنبال مصرف ژل و خمیرهای بازی غیرمجاز