مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 23:472023-07-03اقتصادي

رضایت یک سوم خانواده های مرگ مغزی کشور به اهدای عضو


مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان گفت: در سطح کشور سالانه حدود 3 هزار مرگ مغزی داریم که از این میزان صرفا خانواده های یک هزار نفر به اهدای عضو رضایت می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، کتایون نجفی زاده در دومین جشن استانی نفس که عصر امروز در سالن اجتماعات سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد، گفت: فرهنگ سازی از ارکان اصلی در اهدای عضو به شمار می رود که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در طول سال از 35 مورد مرگ مغزی در قزوین 8 مورد به اهدای موفق منجر شده است.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان بیان کرد: در اهدای عضو، فرهنگ سازی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، در حالت عادی 48 درصد خانواده های افراد مرگ مغزی به اهدای عضو رضایت می دهند که این میزان با داشتن کارت اهدای عضو و رضایت قبلی به 100 درصد نزدیک شده است.

این مسئول ادامه داد: درحال حاضر همه دانشگاه ها واحد اهدای عضو دارند که برخی از آن ها فعال هستند و برخی هم فعالیت کمتری دارند؛ البته این کار صرفا مختص علوم پزشکی نیست و همه ما در حوزه اهدای عضو موظف به فرهنگ سازی هستیم و انجمن اهدای عضو با همین رویکرد فعال است.

وی عنوان کرد: باید در حوزه اهدای عضو کار اصولی و بنیادین انجام داد تا در طول زمان پایدار باشد که انعقاد تفاهم نامه ها از این دست است؛ همچنین یک دور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رضایت یک سوم خانواده های مرگ مغزی کشور به اهدای عضو

رضایت یک سوم خانواده های مرگ مغزی کشور به اهدای عضو