مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 09:452023-07-01پزشكي

انسداد مادرزادی مجرای اشکی معمولا قبل از یک سالگی برطرف می شود


جراح و متخصص چشم، انسداد مادرزادی مجرای اشکی را یک مسئله شایع عنوان کرد و گفت: مجرای اشکی بسته، در بیش از 90 درصد کودکانی که این مشکل را دارند، - ایسنا/زنجان جراح و متخصص چشم، انسداد مادرزادی مجرای اشکی را یک مسئله شایع عنوان کرد و گفت: مجرای اشکی بسته، در بیش از 90 درصد کودکانی که این مشکل را دارند، قبل از یک سالگی خود به خود رفع می شود.

عباس افکاری، در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: علامت اصلی انسداد مادرزادی مجرای اشکی که معمولا در چند ماه اول بدو تولد بروز پیدا می کند، آبریزش مداوم چشم است.

وی مجرای اشکی را کانالی خواند که از طریق آن اشک و ترشحات از چشم خارج می شود و افزود: انسداد مجرای اشکی مانع خروج طبیعی این مایعات از داخل چشم شده و سبب تجمع آن ها در چشم شده که نهایتا منجر به خیس و اشک آلود شدن چشم ها می شود به گونه ای که ملتهب به نظر می رسد.

این متخصص چشم خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد، علت انسداد مجرای اشکی، باقی ماندن لایه نازکی از مخاط بر روی محل خروجی مجرای اشکی به حفره بینی است.

همچنین در موارد دیگر ممکن است تنگی یا عدم تکامل مجرای اشکی موجب اشک ریزش شود.

وی با بیان اینکه تا قبل از یک سالگی، برخی ماساژها می تواند به باز شدن مجرای اشکی کودک کمک کند، اظهار کرد: لازم است این کار با دقت بسیار زیادی انجام شود چرا که هرگونه فش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انسداد مادرزادی مجرای اشکی معمولا قبل از یک سالگی برطرف می شود

انسداد مادرزادی مجرای اشکی معمولا قبل از یک سالگی برطرف می شود