مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 13:502023-07-09سياسي

ملل دنیا نیازمند شناخت عمیق تر از باورهای فرهنگی یکدیگر هستند


ملل دنیا نیازمند شناخت عمیق تر باورهای فرهنگی، تاریخی، تمدنی و دستاوردهای علمی و فناوری سایر کشورها و نوع نگرش و شیوه زندگی آنها هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید رضا مرتضوی ظهر یکشنبه در مراسم افتتاحیه نخستین کنگره بین المللی دیپلماسی ملل در اصفهان اظهار داشت: استفاده از قدرت نظامی برای کسب استیلا و نفوذ در میان ملت ها دیگر کارایی خود را از دست داده و هیچ ملت متمدن و دارای فرهنگی زیر بار تهدید، ظلم و اشغال نظامی نمی رود.

وی بیان داشت: اکنون بسیاری از متفکران و برنامه ریزان بین المللی، محور روابط آینده جهان را مبتنی بر روابط فرهنگی و اشتراکات و اختلافات تمدنی می دانند.

در فضای شکننده و بی اعتماد سیاست بین الملل و در جهانی که به تدریج فرهنگ ها و تمدن های بومی و اصیل رنگ می بازند ملل دنیا نیازمند شناخت عمیق تر باورهای فرهنگی، تاریخی، تمدنی و دستاوردهای علمی و فناوری سایر کشورها و نوع نگرش و شیوه زندگی آنها هستند.

استاندار اصفهان گفت: بنابراین اشتراکات موجود در فرهنگ ها، آیین ها و تمدن ها را باید جتسجو کرد و شناخت و هر فرهنگ و تمدنی ضمن شناخت میدانی فرهنگ های دیگر بایستی نحوه پذیرش و همزیستی با آن را نیز بیامورد چرا که این باورهای اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی بیانگر هویت مردمان آن سرزمین است که در طول تاریخ با فراز و نشیب ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ملل دنیا نیازمند شناخت عمیق تر از باورهای فرهنگی یکدیگر هستند

ملل دنیا نیازمند شناخت عمیق تر از باورهای فرهنگی یکدیگر هستند